onsdag 8 juni 2011

Ibland är det roligt nästan hela tiden!

En hyllning till detta faktum är att jag i morgon ska ringa till Amerikat. Igen! Tjohej!! Två gånger t.o.m tänker jag mig. Ska kolla upp att hotellet är avbokat (dvs. det hotell vi råkade boka när vi bokade hotell nr 2) samt ändra adressen hos shuttlen. När jag pratade med älskade lillasystern förut idag (hon har ju bott i landet och jag skulle ta reda på om hon önskar sig något ätbart) så kom vi på att anledningen till att det känns lite oroligt att ringa overseas är att det liksom blir en krock mellan de två världarna: det trygga, vanliga, hemma, kontra det annorlunda, ovanliga och spännande. Typ. Jag upplevde samma sak (Sara, om du läser detta så känner du kanske igen vissa delar, men du kan ju hoppa över) när jag hittade en halväten doughnut (insvept i servetten jag fick när jag köpte den) i reväskan när jag låg och halvsov den dagen vi kommit tillbaka från New York förra gången. Det kändes verkligen helt märkligt att jag rest hela vägen tillbaka och ändå fanns den kvar i min väska - jag hade tidigare under dygnet (dygnet och ett halvt) befunnit mig i New York, på andra sidan Atlanten, käkat frukost och fått en doughnut på köpet och nu var jag hemma igen. Lite som "Tillbaka till framtiden".

Dagen idag känns det som att jag mest fördrivit. Jag sov, kollade på burken, gick på stan och nu hänger jag här framför datorn och tvn igen. Och jag är väldigt trött och halvdeppig. Suck. Så ikväll blir det Åsa Deghögen framför taskiga tv-program och sedan sömn och hoppas på bättre tider när jag vaknar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar