lördag 11 juni 2011

Resfeber

Det pirrar i magen. Idag har jag resfeber - ojojoj. Det är så kort tid kvar nu och tiden går så fort - snart är vi hemma igen liksom. Jag har börjat lista vad som ska med, det tycker jag känns extremt viktigt eftersom jag får ångest så fort jag tror jag har glömt någonting. Kontrollbehov - check! Bara handbagaget tar en spalt i storlek A4, alla mediciner, alla papper, alla dyra saker, de saker man vill ha tillgång till utan att behöva dra upp dem ur den stora packningen och så vidare. Under kategorin "övrigt" är det färre objekt. Ännu. Jag tänkte att det var bra att starta den i tid så att man kan komma på saker under några dagar - ni förstår hur jag menar! I morgon ska vi tvätta och sen blir det väl sunk-kläder tills vi åker.

Tanken med dagen är annars att vi ska städa lite, få i ordning det sista, om det kommer en inbrottstjuv vill man ju ha ordning och reda (fast vi är rätt säkra på att vår tjock-tv i fönstret kan vara ett bra skydd, ingen vill liksom ha en relik från förra århundradet). So far har vi kommit till fasen: "jag ska bara". För egen del beror det på lång sömn med otäcka mardrömmar och för makens del handlar det om att han varit på jobbet och slängt ut studenterna och därför behöver lite skönhetssömn. Vi ska också fundera på huruvida vi ska använda lite pengar ur reskassan till att köpa en kamera, det vore roligt att ha en bättre kamera att fota lite roliga bilder med. Samtidigt - då kan det hända att det inte blir en tripp till Six Flags och jag vet inte om jag tycker det är värt det, det blir uppelvelse kontra nyttighet på något sätt. (Frukt är inte godis!). Fast det kan ju hända att vi kan ha råd med båda sakerna ändå. Får räkna över pengahögarna lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar