tisdag 22 januari 2013

Baka, baka liten kaka..

Ibland slösurfar jag och nu idag hittade jag hit, alltså, jag blir sjuk - jag vill också baka tårtor och göra dom så fina!! Visst skulle jag kunna sätta mig och baka till förbannelse men vem ska äta upp alla tårtor och cupcakes? Varken jag eller Peter är väl i och för sig nödbedda på det viset (fast jag håller ju på med min shape up) men ändå, två tårtor eller 20 cupcakes i veckan är väl kanske att ta i känner jag. Det är själva skapandet jag är ute efter i första hand. Man måste ju ha miljoner olika saker, utstickare, sugarpaste, ditten, datten och så lite till, och det är inte helt billigt. MEN. Jag har kommit på en lösning!
...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

Cernitlera!

Jag har hört att Fimolera är lite mjukare, så härnäst kanske jag satsar på det men nu har jag cernit så då får det bli det. Det är ju inte helt annorlunda, jämfört med sugarpaste och marsipan så jag är inte helt ute och cyklar tror jag. Just nu har jag en plan på att göra lite tulpaner som man kan ha i evighet. Kanske ska jag göra några idag, jag har fått tennisarm vad det verkar - till följd av min virkning och stickning gissningsvis - men det är svårt att sitta framför tv:n och inte göra något. (Fast jag måste virka lite också, annars blir min sjal aldrig klar...).

I'll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar