onsdag 16 januari 2013

SpiderÅsa

Jag har påbörjat ett nytt projekt: en spindelsjal (och jag tänkte att den bör bli färdig tills vi ska på solsemester en vecka på sportlovet (och när vi är inne på ämnet, fattar ni vilka förmåner vi har som lever där vi lever? Man går omkring och gnäller på både det ena och det andra och tredje men egentligen har vi det ju så himla bra. Vi kan t.o.m. åka till solen när vi inte tycker det är tillräckligt med den varan här hemma, visst får man spara, men att man överhuvudtaget har den möjligheten är ju bra nog) så att jag kan ha den på kvällarna när det blir lite svalare). Jag har nu kommit till den första spindeln och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Alltså. Ni vet ju hur en sjal ser ut, trekantig, och då bör man ju öka på med två spindlar på varje spindelvarv. Jag menar - tänk varje spindel som en fyrkant så har jag ju gjort första fyrkanten, nu ska jag då gå vidare och behöver alltså göra två fyrkanter över den första, de innersta halvorna mot varandra så att det blir som trappsteg. Jag vet inte hur man gör. Alla beskrivningar beskriver bara hur man gör den första spindelrutan, vilket inte är så illa, det är ju grundförutsättningen, men ingenstans står det hur man går vidare.. Suck och stön alltså. Jag är dock med i en virkgrupp på fejsboken så där kan jag ju fråga och hoppas att någon vet.
















Dessa p r o b l e m...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar