lördag 19 januari 2013

Flipflops och nordpolen

Bara för att jag skrev sådär, att jag hade ett par vantar kvar - mina vapendragare tror jag att jag kallade dem - så lyckades jag igår slarva bort dem. Roligt. Jag var på äventyr ute i stadens butiker och i min lycka över att ha lyckats inhandla två klänningar och ett par flipflops för 125 kronor så försvann de. Sådär kul, men idag har jag köpt nya (två par) och jag är glad över mina fynd! Min tanke var ju att jag skulle köpa en klänning som belöning för att jag har hållit fast vid min shape up-app, tills när vi ska iväg på semester (då har det gått ungefär en månad). När jag sen var inne på Lindex i ett annat ärende så var det ju halva reapriset (Lindex är bäst på rea, det har jag insett) och jag hittade två klänningar, en lite mer "tapåsigtillochfrånsolstolmenintenågotatthapåmiddagar" och en lite "finare" som man åtminstone inte behöver skämmas i när man ska käka. Eller vad man nu ska göra. Att hitta flipflops var ju som jag misstänkte inte det lättaste, men, Lindex gav mig t.o.m. det i form av rea på reapriset. 25 kronor, visserligen lite förstora men det kan man ju ta, de såg lite snitsiga ut faktiskt och snitsigt är ju mitt mellannamn som vi alla vet..

Igårkväll var jag gräsänka tillsammans med våra tigrar, vi hade det ganska mysigt när vi mumsade på skorpor, te, glass och vin. Och, jag glömde det nästan, Sex and the City. Nu är jag övertygad (igen) om att det måste bli New York. Jag fattar inte att jag går på det varje gång, jag kommer på olika bra ställen som vore roligt och intressant att besök men så, ser man en serie eller något, som utspelar sig i New York och så är det klippt. Det är liksom onödigt att tro att man kommer att ändra sig. Fast vi har ju åtminstone funderat lite på om vi ska mellanlanda och passa på att ta två dagar i Reykjavik när vi ändå är på resande fot (och för att Iceland Air (tror jag det heter) ger den möjligheten utan att priset påverkas. Spännande.

Åh, just det, jag har faktiskt en resa som inte påverkas av New York! Jag skulle väldigt gärna åka på en kryssning till Nordpolen (jo, det finns, fast man åker väl med någon typ av isbrytare). Det kostar dock uppåt 100.000 per person så det lär ju ta ett tag innan vi kan komma iväg på någonting i den vägen (och när vi väl kommit upp i 200.000 så lär ju priset gått upp så vi måste spara 100.000 till) men å andra sidan finns det ju inte så mycket shoppingmöjligheter och jag tror att det är All inclusive (eller vaddå, det är ju inte som man har så mycket annat att välja på egentligen, man kan liksom inte välja på sådär himla mycket). Men om jag har tur så kanske jag kan lyckas få en sådan resa tills jag fyller 50, eller kanske 65. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar