måndag 14 januari 2013

Det börjar bra!

Bokåret har börjat bra, jag har just läst ut den första boken - En förgiftad man av Peter Robinson.Det var en hit, tycker jag. En deckare i lite annorlunda stil kan man säga. Han har ju skrivit ett gäng deckare och jag har läst ett par-tre stycken av dem som kom först och tyckte de var bra men sen fastnade jag på någon bok och sen har det inte blivit något mer. Förrän nu alltså.



Boken handlar om en man som återvänder till England efter 30 år i LA, hans hustru har just dött och han hittar ett hus som han köper och flyttar in i. När han flyttat in får han, utav mäklaren som givetvis inte sagt något så länge affären inte var klar, vet att det skett ett mord i huset. En fru som mördat sin make genom att förgifta honom. Därefter får man följa med på en resa både i nu- och dåtid, jag tycker det är ganska så bra gjort, man får veta ganska mycket av vad som hänt tidigare i själva mordstoryn men också det ganska vardagliga i mannens nya liv (och hans jakt på sanningen). Jag skulle helt klart rekommendera den som läsning, den är som sagt bra!

Nu ska jag gå vidare i min bokhög där Marian Keyes senaste bok väntar (och den handlar om familjen Walsh, de böckerna tycker jag är de bästa)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar