söndag 6 januari 2013

Nu är den åtminstone stämd

Vi har varit hos mamman i helgen, mamman har spelat gitarr i sin ungdom och fick således den eftersträvansvärda uppgiften att stämma min gitarr! Inte helt enkelt visade det sig, det är tydligen inte det när gitarren är precis ny (eller rättare sagt, när strängarna är helt nya) utan de ger med sig efter ett tag. Det kan vara okej i alla fall, jag kan ju inte så många ackord än, så under tiden den vänjer sig vid livet så kan jag lära mig att sätta fingrarna på rätt plats, låtar och rena ackord får bli en senare fråga..

Igår på kvällen drabbades jag av ett enormt virksug, alltså, jag virkar ju en del annars också men nu blev det liksom som en craving efter choklad. Har aldrig varit med om någonting sådant förut (och då menar jag ju givetvis craving efter virkningen) men såklart vet jag inte vad jag ska göra. Jag vet t.ex. att jag en gång sett en mormorsruta i form av en uggla men det är tydligen omöjligt att hitta den på nätet, ugglor är ju riktigt poppis i dessa tider har ni kanske märkt. Om jag ska sälja något virkat tillsammans med min vän under våren så kan jag nog satsa på ugglor i olika former. Kanske. Eller i alla fall till viss del.





...eller om jag kanske ska ta fram min cernitlera som jag inspirerades att köpa innan jul och göra något spännande som är lite vårlikt med den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar