fredag 18 januari 2013

Skimaster

Jag har köpt längdskidor!! Fattar ni? L ä n g d s k i d o r! Jag har inte åkt på sådana de senaste 20 åren så det ska sannerligen bli en upplevelse som heter duga. Givetvis är det inte den senaste modellen, ej heller den näst senaste eller de senaste för 20 år sen. Nej, jag har skaffat mig ett par för 50 spänn på Ekorrarnas loppis när jag var där min vän Veronica igår. Detta par är av den sort som man inte ens behöver pjäxor utan man har sina vanliga kängor och så spänner man om en sån där fjädergrej som man kan anpassa till fötternas storlek. Perfekt med andra ord. Det svåra är ju det här med att valla, det har jag mycket lite koll på men jag läste lite på nätet och såg att det finns tejp-valla som var enkel. Peter säger något om någon valla som skulle användas vid -2 till -6 grader, är det glidvalla undrar jag. Jag ska svänga in på stadens sportaffär idag och kolla in utbudet samt införskaffa ett par bättre vantar (jag har i vanlig ordning tappat bort mina finare vantar och står nu med mina vapendragare, en brun och en vinröda som är resterna av en förpackning med tre par vantar som jag köpte när jag precis flyttat hemifrån för sådär 12-13-14 år sen, de bestod av tre olika färger men som sagt, nu har jag alltså bara en av två färger kvar).

Nu - dags för äventyren på stadens gator, jag hoppas också, kanske lite motsägelsefullt med tanke på ovanstående, hitta ett par flipflops, vi ska ju åka till solen och jag känner att mina fina dr martens som jag ju skaffade i höstas inte riktigt funkar vid poolen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar