lördag 12 januari 2013

Sommarspåret

Jag har dragit igång min sommarlåtslista på spotify. Jag har alltid varit lite av en "antingen-eller"-person. Alltså: julen är slut, in med sommaren. Kanske beror det på att det inte finns några mängder av vårlåtar, "Vintern ra" (som vi lite mer musikaliska körsångare säger) är ju naturligtvis icke att förringa, men, det är ändå inte så himla stort utbud. Jag har för övrigt den låten och "Sköna maj" med på spellistan. Så det så.

(Vi har dock inte plockat ner granen och sådant, det är väl nu i helgen man ska göra det, men jag kanske tar tag i det med mina boendestöd nästa vecka eller något).

Apropå sommaren så har jag ju också satt igång med min ShapUp-app vilket är roligt, speciellt som jag kommit på massor av fina belöningar för varje vecka/månad osv. Tyvärr är det väldigt obra att sätta igång med den här appen när man är sjuk, man har liksom inte riktigt den disciplinen som krävs, speciellt i början, just nu är jag t.ex. sjuk sugen på glass, jag tror att jag ska dö i princip - då undrar man, vilket är bäst, ge efter för glassen eller att förbjuda det totalt. Med tanke på mina ätstörningsproblem i bakgrunden så är jag inte särskilt pro att förbjuda, det kan lätt sluta helt fel då, med hetsätningar och sådär, det är knappast ett bättre alternativ än att äta en glass. Det blir en fantastiskt spännande problematik kring det hela, man måste väga sin pro's och con's (visst heter det så?) väl. Sen, som skrivet, så är det ju faktiskt mycket lättare när man är frisk, alltså fysiskt, det behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut. Spännande som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar