måndag 21 juni 2010

...det är min födelsedag idag...

Det är härligt att fylla år. Jag har varit och käkat lunch med min make på Badhotellet i Tranås (köttfärslimpa och potatis samt en dundrande salladsbuffé). Därefter tog vi shoppingrundan inför veckan vilket ju innebär käk till midsommar i princip - lite annat för de resterande dagarna som vi behöver äta hemma på - och såklart dryck i lagom mängd (till slut beslutade vi oss för öl och en brut till jordgubbarna - det känns lite lyxigare och öl är inte helt gott till jordgubbar tycker jag) ingen snaps (onödigt eftersom varken maken eller speciellt jag, inte är så förtjusta i det). Jag fixade mig en snygg och förhoppningsvis bra ögonskuggepensel - jag gillar att ögonskugga med pensel istället för en sån där dutt och dessutom en förpackning helt ny färg till mitt hår. Jag har gått i ganska mörka nyanser en ganska lång tid nu, men tänkte att jag skulle våga mig på att ljusa upp det ordentligt nu när det är sommar (nej, inte platinablond). Möjligheten finns ju alltid att slänga i en mörk färg om det ser för illa ut..

Kanske undrar ni om jag fått en present? Det har jag. Premiären i Linköping

***********

Bland er fyra trogna tävlanden ska jag dra en vinnare under dagen. Ni andra tre ska få varsin liten present för att ni är värda det också! (Så egentligen kan ni alla skicka era adresser till mig: asa.nyberg79@gmail.com)

1 kommentar: