måndag 28 juni 2010

Ganska schysst ändå

Kan man egentligen ha det bättre än vad jag har det just nu? Nja, jag är inte så säker på det faktiskt. Jag sitter här på framsidan, halvtomhalvt i skuggan medan jag ser Peter gå omkring på gräsmattan och klippa gräset - svettig och dan. Inte så dumt, inte så dumt.

Om sådär en timme och en halv ska jag bege mig till metropolen Österbymo och en sjukgymnast. Hon ska kolla in min högra axel som jag har haft besvär med i flera år, men som på senare tid börjat göra mer och mer ont, det är flera knutor kring skulderbladet och stundtals kan jag inte ligga på axeln utan att det gör jätteont. Att jag vid ångest och allmän oro spänner mig ännu mer gör ju inte det hela bättre heller. Nåväl - jag tror det kommer att bli ett bra besök, det kan ju inte gärna bli sämre i alla fall.

Efter denna dagens händelse, ska jag hämta upp mannen och vi ska dra in till Tranås för att:

1/ hitta en bikini till mig (det är ju alltid bra att ha både över- och nederdel när man ska bada där det finns andra människor.
2/ hitta en kalender till Peter.
3/ hitta en "Topp 10 New York"-bok (det är snart dags att beställa biljetterna om vi vill ha schyssta priser).
4/ gå till biblioteket
och
5/ köpa jord och krukor till tomatplantor som verkligen, verkligen behöver mer växtplats och som verkligen behöver komma ut i solen.

I morgon ska vi åka till Göteborg, checka in på vårt B&B och sedan tillbringa massor av tid på Liseberg. Vädret ska bli fint och det känns som en rolighet som jag kan slappna av i. Inga krav, ingen press. Det enda som jag funderar på är om jag ska våga åka "Höjdskräcken" eller inte - men - vi kommer att ha två dagar på oss, så jag behöver inte besluta det direkt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar