söndag 27 juni 2010

...och lite text också

Man kan inte få allt. Bilderna i förra inlägget visades i kodad form och jag hade verkligen ingen ork att leta fram de ställen där jag skulle lägga in texten. Alltså fick ni dem ändå.

Midsommaraftonen förlöpte i lugn och ro. Jag var trött och ett tag ville jag bara åka hem, men eftersom ingen kunde köra stannade vi kvar - en nackdel med att åka långt bort och fira. Hursomhelst dog jag inte utan vi lyckades klara av det hela. Trots att allt förlöpte lugnt och med ett mycket måttligt intagande av alkoholhaltig dryck har jag behövt två dagar för återhämtning - det är något av ett rekord för mig faktiskt. Kanske är det för att jag är så gammal, kanske för att jag har en down-period just nu.

Vi har fått nya grannar för ett tag. Tyskar. Sådana som arga mannen inte gillar alltså. Kanske de stannar några veckor eller bara en, jag vet inte, men de såg snälla ut när jag såg dem (men man vet ju inte med tyskar ;-P). Tintin verkar ha kommit för att stanna - antagligen är han hemma lite då och då, men ofta är han här. Nyss fick jag lyfta bort honom ifrån matskålen där han satt, muntert tuggande. Det skulle ju naturligtvis gå att ha det stängt utåt, men det är så varmt att vi själva skulle dö av värmeslag under den tiden vi är inomhus.. Jag tror inte det gör någonting för varken oss eller hans riktiga ägare, det är ingenting de nämnt, så nu på sommaren får det vara som det är. Han hänger ju inte här hela tiden, så han kan nog skilja på här och där, tror jag (vi brukar ju möta honom när vi fiskat och båten ligger vid hans riktiga hus).

För övrigt behöver jag nog en ny bikini innan jag kan steget ut i vattnet.. (Apropå att det är varmt och att man kan vilja bada).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar