torsdag 24 juni 2010

Torsdag innan midsommaraftonen..

...och här sitter jag och min make framför varsin dator. Verkligen fränt. Men för att försvara oss så kan jag säga att vi faktiskt varit ute och promenerat samt suttit i solen och läst - vi är inte två helt instängda sillar.

Firandet av midsommaren sker, som sig bör, i Falköping i goda vänners lag (fast ett par som inte kommer är ju såklart några som åtminstone jag kommer att sakna) med sill, potatis, grill, snaps (om man nu gillar det) kubbspel (tjejer vs. killar) och mitt överraskningsspel som jag köpte förra veckan. Säkert lär vi hitta på något mer men det är ju sådant man får berätta om i efterhand. Jag funderar på om jag ska hinna fixa en midsommarkrans i morgon innan vi far, men jag vet inte.. Det är ju väldigt vackert tycker jag, men samtidigt tar det ju en stund att göra så då måste man ha gott om tid på sig. Perfektionisten i mig vill ju dessutom att det ska bli fullständigt perfekt och då tar det rätt lång tid.. Jag kommer dessutom göra ett jordgubbshalsband i kväll, så jag kanske kan nöja mig med det - en midsommarkrans har en viss tendens att halka ner runt halsen ju längre tiden går. Virkade jordgubbar i ett halsband verkar lite smidigare.

En annan sak. Jag har under de två senaste kvällarna försökt färga mitt hår i en lite ljusare nyans. Inte ett dugg har hänt på den fronten. Möjligen, efter gårdagens behandling, en något rödare reflektion bland stråna. Antagligen har jag mörkare hår än vad jag tror och det är därför färgen inte tar. Nu vågar jag dock inte försöka en gång till eftersom det ändå sliter ganska bra på håret. Förhoppningsvis kan det ljusas upp under solens strålar och så får jag väl färga det igen. Men det är verkligen en besvikelse när man upptäcker att man har ett ofärgbart hår.

Fortfarande har det heller inte ploppat ut en liten bebis ur min svägerska - den är beräknad till i morgon så det finns ju tid att spela med, men det vore så roligt om den kom nu, jag är grymt nyfiken på vad det är för sort!! (Kanske kan det också vara tid att sätta ihop alla stjärnor som jag virkat för att de ska få en filt till det lilla barnet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar