tisdag 9 augusti 2011

Malmötripp

Nu är jag på ytterligare en semestersväng, med modern. Vädret har tyvärr varit pissigt som fan, så vi har väl inte precis varit ute och kollat naturen så att säga. Däremot har vi satt en liten outlet-stämpel på vår shopping: på väg hit ett stopp i Höganäs och deras lilla outletby där vi inte, vilket skulle kunna vara det mest naturliga, köpte porslin utan, vilket som kanske är mer naturligt (om man känner mig), nämligen böcker!! Jag köpte inte så många, tycker jag, fyra pocket och en vanlig, till priset av sådär 150 riksdaler.

Idag gick dock det efterlängtade panduro outlet-besöket av stapeln - ni förstår att jag var i himlen - 1,5 timme tog det (bara) och jag är så nöjd med mina inköp, det ska bli så roligt att komma hem och gå igenom fynden (och organisera pysselrummet)! Vi hittade ytterligare en outlet inne i stan, där lyckades jag hitta lita småprylar såklart, sånt som inte är jättenödvändigt men inte helt onödigt om ni förstår vad jag menar. Den bästa händelsen dock (utöver panduro)? Jag hittade Dr Pepper Zero och Cherry coke Zero i en liten USA-butik!! Jag försökte hitta en platta med 33 cl burkar men det fanns inte så många (varför?), men, några är bättre än inga!!

Nu ska vi väl snart krypa ner och sluta de blå så att vi orkar åka hem i morgon, i väntan på John blund ser jag på "Hunk(s?)" och undrar hur liten ide so
krävs för att det ska bli en serie? Inte kan det krävas särskilt många chips i påsen..

1 kommentar:

  1. Vad kul med en till semestersväng. Outletshopping är kul.
    Undrar om man vågar hoppas på en liten semestertripp neråt jönköpingshållet nästa sommar. Vi får se helt enkelt =)

    SvaraRadera