tisdag 23 augusti 2011

Lill-Flisen

Flisan har varit hos veterinären idag igen, stackarn. Hennes böld har absolut blivit mindre och den ena (det verkade vara två) var helt borta, men den andra lyckades vi inte pressa ut mer ur (var, alltså) utan att hon skrek, och inte ens då kom det något. Stackars, stackars liten.. Nu hoppas jag att det nya dränet hjälper, det är satt på ett annat sätt, så att allt kommer ut. Hon har fått mer antibiotika och inflammationshämmande smärtstillande. Lilla pluttan..

Själv har jag knappt sovit alls i natt, jag vet inte varför, så jag är galet trött. När jag kom hem från veterinären försökte jag öppna husdörren med knappen till bilen, det kan väl vara ett tecken på bristande sömn. Framåt morgonen lyckades jag slumra in efter att ha smsat min vän Ann-Sofie som jag skulle ha hälsat på och fått lite matnyttig släktforskar-information. Tur i oturen så hade hon sovit dåligt också och det verkar som att hennes (deras) lilla bebis snart är på väg ut i världen, så vi får väl se hur det blir med den biten. Det viktiga är ju att hon mår bra och att bebisen mår bra, släkten lär ju inte försvinna direkt.

Utöver detta har jag också fått besked om boendestödet och på måndag ska jag träffa den ansvariga och en av boendestöden i den grupp som jag kommer att tillhöra. Ska bli intressant. Jag funderar på ett bra sätt att få in det ihop med kursen på folkhögskolan. Den kursen, som jag fått en fråga kring, är en skapande kurs, alltså pyssel av allehanda ting, tänker jag mig. När jag varit där på torsdag lär jag väl veta mer. Det är mycket som händer nu, märker jag, så idag köpte jag mig en kalender så jag kan hålla reda på allt. Idag börjar yogan, i morgon ska jag få instruktion på gymmet, på torsdag ska jag till folkhögskolan och på Söndag är det dags för Kammarkören. Jag hoppas jag inte ska bli helt knäckt - vi ska ju iväg på Peters födelsedagspresent i helgen också..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar