fredag 12 augusti 2011

Tratt-katt

Våran lilla Flis har blivit opererad idag och nu har hon fått en tratt! Stackars liten.. Varje gång jag tittar på henne börjar jag nästan gråta för att det är så synd om henne! Hon har antagligen blivit biten av en annan katt och sen har det blivit en böld/cysta eller vad man nu kallar det, som ska dräneras och således sitter där nu ett dränage (?). Såklart är hon lite drogad också. Tyvärr blir det ju såklart aningen jobbigt att städa som det var tänkt, då våra vänner ska komma en liten vända i morgon, men jag får i alla fall gjort lite plock och iordningställande av pysselgrejer. Det kan man göra tyst. Tur att vi ska ut och äta i alla fall, inte sitta här hemma och uggla. I morgon alltså. Fast såklart ser vi ju hur Flisen mår, om det inte går bra så blir det inte någon fest, självklart. Vi är inga dåliga föräldrar på det viset.

Jag tyckte för övrigt att jag rensade ut som fn när jag plockade ner pysslet innan vi flyttade - nu ser jag att jag tydligen inte alls gjort det, för det är miljoner saker som jag lätt kan slänga och som jag också tänker slänga. Kanske jag kan plocka ihop en liten (stor) låda och skänka till någon som vill pyssla med lite spännande okända pysselsaker. Om du vill ha den lådan - lämna en kommentar! (Om det skulle vara så att ni är flera så gäller regeln om att den som är först vinner). Om ingen vill ha dem åker de i sopsorteringen.

1 kommentar:

  1. njae, pyssellådan kanske inte.. däremot om ni har lite allehanda flytta-hemifrån-grejer.. synd att det här inte came to mind vid första utrensningen. det hade vart nåt!

    SvaraRadera