onsdag 17 augusti 2011

Julen

Jag gillar ju julen. Dock - jag känner lite att det är för tidigt att börja engagera sig i det just nu, men, jag satt ändå och funderade på vilket färgtema jag (eller tja, vi) ska ha i år. Förra året var ju klassisk jul a la Ingmar Bergman. Vitt och blått kanske? Jag köpte änglar som jag ska pryda med lite pärlor, på Panduro, dessutom blommor som egentligen, enligt samma princip, lika gärna kan vara snöflingor. Detta var en parentes. Jag satt alltså här och skämdes (ja, det gjorde jag faktiskt) för att jag redan börjat tänka på julen, samtidigt som jag drog ut inspirerande tips ur mina jultidningar så att jag kan slänga iväg högen och bara spara det bästa (jag har kommit längre i organisationen av pysselrummet än vad ni kanske tror), ringde det på dörren. Gissa vad? Jultidningsförsäljare - en söt lite kille som hade sällskap av två coola polare på cykel. Jag drabbas av det dåliga samvetet när jultidningsförsäljare kommer, för jag vet ju hur det själv var när man släpade runt på tidningarna och hoppades på att man skulle komma i närheten av de riktigt häftiga premierna och sedan få en genomskinlig free-style (det är, om ni är unga och inte vet, en dåtidens iPod, Mp3-spelare fast för kasettband (och dem ska vi inte ens gå in på, det var före dator och internet - jo, det har funnits en sådan tid)), så därför köpte jag faktiskt av honom - sopsorteringspåsar och en stick-bok.

Nu har det börjat åska här, så jag tror jag gör bäst i att sluta skriva här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar