onsdag 24 augusti 2011

Ångest

Idag skulle jag ju träna med instruktör. Hejsan hoppsan. Ångest i kvadrat helt plötsligt, drömmar som har spökat, bökat och förstört hela dagen. Jag orkar inte. Så jag avanmälde, jag måste ju få lite vila. Men jag blir s å  t r ö t t på det. Så fort man känner att "ja, nu är jag på g, nu går det ganska bra, vad skönt" så säger det bara swosh och så sitter man där igen, får börja om från ruta -22 och gå uppåt ytterligare en gång. Igen. Och igen. Och igen. Funderar på vad jag gör för fel? Tänker jag inte tillräckligt positivt? Borde jag göra saker ändå, fast jag inte orkar? Är jag bara en looser som använder ångesten som ursäkt för att inte göra något? Har jag inte ångest egentligen? Antränger jag mig inte tillräckligt mycket? Någonting gör jag ju uppenbarligen fel eftersom det händer igen och igen? Eller var det yogan som satte igång massa instängda känslor? Gör jag upp för mycket planer och när jag inte orkar så faller jag platt? (Ja. Ganska troligt det sistnämnda. Jag känner att det har tagits upp en och annan gång med prattanten).

Så idag blir det ingenting. Sängen och en bok. Lite internet. Hoppas att dagen tar slut och att morgondagen blir bättre. Typ.

1 kommentar:

  1. Hallå kära vän.
    Ångest...bara ordet är laddat, trots stor överanvändning i samband med att folk typ är ovilliga, trötta eller smådeppiga.
    Hur knäppt det än låter önskar jag att det bara försvann spårlöst, och att du kunde ta ett graciöst svanhopp ut från lägenheten och bara njuta av sensommaren! :)
    Jag blev glad att du gillar idén på webbutik.
    Jag hade en tanke på att fråga dig också om du vill sälja något där, du som är så pysslig! Men det ska ju vara i romantisk stil, eftersom det blir vår inriktning. En annan tanke jag haft är att vara med på en julmarknad i vinter. (Ja jag tänker också på jul) Där skulle jag om du ville kunna sälja några av dina fantastiska julkort!

    Ett sånt väggord du skrev kan fixas till dig. Men i början kör vi nog mest romantiska väggord som kärleken övervinner allt, och ja...carpe diem kommer nog också med, hur uttjatad den än är.=P
    Hur går det med nya lägenheten förresten, trivs ni bra att bo mer centalt? Har ni bra grannar, eller är det så där anonymt?
    Långt blev det, borde kanske skrivit det i ett mail...men nu blev det här ;)

    Massor av kramar!

    SvaraRadera