måndag 29 augusti 2011

Dobedidoojagmenardobedidooojagmenardobidobidobidobidoooo

Idag har jag hunnit med att få en ny - snygg - tand och att träffa boendestödsgruppen, eller snarare delar av den, egentligen en del av gruppen. Jag tror hon hette Lisa. Och såklart ansvarig för det hela. Det gick bra, de var trevliga och vi kom fram till ett bra upplägg sådär till att börja med. De ska komma tisdag och onsdag för transport till de skoliga aktiviteterna. Eftersom jag ofta drar mig undan och "sjukanmäler" mig för att jag inte orkar eller vågar eller ja, någonting ditåt, det är ytterst sällan jag är sjuk i alla fall, så tycker jag att det är ett bra moment. Sen ska de komma på torsdag och fredag och då blir det lite andra sysslor här hemma istället. Det ska bli intressant att se hur det funkar med en hel liten grupp. Alltså, det är inte så att det kommer tre personer på en gång utan det är en i taget, men de går på schema så det är olika från gång till annan beroende på vem som jobbar. Det blir nog bra tror jag.

En viktig happening är att jag igår var på kör-övning för första gången sen gymnasiet ungefär. SÅ roligt! Jag kände mig ganska nervös (dvs. nervvrak) innan, men de var trevliga och på lördag ska det bli körfest så då får jag lära känna dem lite mer - det ska bli roligt, fast jag är såklart ännu mer nervös över det, jag tänker ju hela tiden i termer av "de tycker jag är ful" (spelar det någon roll när det är sjunga vi ska göra, inte gå på catwalken?), "de skrattar åt mig", "de fattar att jag bara är ett skämt", "de tycker jag är dum i huvudet" osv.osv. Men. Jag ska gå in för att ta mig dit, det kommer säkert gå bra när man är på plats och det är ju framförallt väldigt bra att lära känna dem man ska spendera tid med på söndagarna. Körledaren var rolig och bra, hon tyckte att det såg ut som att jag klarade mig bra och att jag verkade hänga med väldigt bra för att vara första gången på ett helt nytt verk, och det var såklart roligt att få lite beröm. På lördag kommer jag att få en stäm-skiva så att jag kan lära mig min stämma ordentligt och kanske kommer jag göra mitt första uppträde om lite drygt en månad (den 9 oktober, om någon vill komma). Den första konserten är nästnästa helg och innan dess är det ingen övning, så jag tror att det kan tänkas bli aningen tight. Men roligt som sagt. Och fyra julkonserter!!! (Julsånger är alltid julsånger och julkonserter är alltid härliga!).

2 kommentarer:

  1. Härligt! Superkul att det gick bra på kören. Bort bara med den elaka rösten i hjärnan.
    ...förresten svarade jag på ditt inlägg i min blogg igen..=/ hihi

    SvaraRadera
  2. jag vill komma! på konserten! om får tillfälle att pallra mej ner från gävle.. vore jättekul!

    SvaraRadera