torsdag 7 oktober 2010

I min pysselhörna

..pågår just nu följande projekt:

En styck virkad mössa (jag har lite svårt att veta exakt när jag ska sluta öka och bara virka på, varv för varv)

Detta projekt innefattar tre par strumpor som ska broderas med tre olika motiv, de är ju ganska små, men broderi måste man verkligen ha lust med, i alla fall måste jag det.

Detta projekt består också av flera delar, det ska bli tre stora (som på bilden) och tre små tomtar. (Samtliga påbörjades för sådär två år sen).

Sexkantiga mormorsrutor som, i olika färger, ska bilda en härlig pläd.

Lila basker. (Ska kompletteras med pulsvärmare i svart och lila)

Här sitter jag och tillverkar kort, just nu företrädesvis julkort. För ett otränat öga kan det verka som fullständigt kaos, men, för mig är det ordning och reda. Ofta avundas jag alla de som har ordning och reda vid ett stort skrivbord. Jag HAR ett skrivbord, stort, och jag HAR flera lådor som jag lagt olika saker i olika små kuvert och burkar men i slutändan blir det ändå så att jag sitter med allt spritt runtomkring mig på golvet. Man kunde ju tro att det är lättare att sitta vid ett bord, men nejnej, inte jag inte. Tur är att vi har ett rum där man kan röra runt sin röra utan att det märks så mycket i resten av huset (där vi såklart aaaalltid har städat och ordning och reda).

Två skapade kort, ett jul och ett födelsedags.


Utöver dessa finns dessutom ett antal till mer eller mindre påbörjade, men som inte får vara med för att de inte ligger framme. De flesta har jag tänkt ska bli färdiga till jul (antingen julklappar eller sådant som ska hängas och läggas fram) eftersom det är just julen som snart står för dörren och således kräver en del pyssel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar