onsdag 6 oktober 2010

Jaha?!?

Jag undrar: Hur tänkte egentligen SD när de gick ur kyrkan under predikan om människors lika värde? Tycker de själva att det var ett j-ligt moget och övertänkt agerande? Och varför kände de sig diskriminerade - om deras politik nu inte handlar om rasism och att de själva tycker att alla är lika mycket värda, så borde det väl knappast ha varit något fel i det? Det känns inte, anser jag, helt orimligt att en präst/biskop i det här fallet pratar om människors lika värde i en predikan, det är ju det kyrkan (bland annat) arbetar med. OM man nu tycker att det är diskriminerande att tala om att alla människor är lika mycket värda, visar inte det på ett väldigt stort och framförallt väldigt obehagligt ställningstagande? Som min make sa igår: "Hitler och hans grabbar klev ju också ur kyrkan mitt under predikan".

Varningsklocka? Någon?

2 kommentarer:

  1. Omoget, men inget förvånar mig vad gäller SD...
    Och ja en ny kategori borde man kanske fixa för just nu dricker jag glögg (som recenseras i nytt inlägg) å läser julrecept på amerikansk äggtoddy och kryddig chokladkaka med apelsinsylt... Gud hjälpe mig... min GI ansats ryker all världes väg närmare jul ;-P

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det SD protesterade mot var väl enligt vad jag förstår de demonstationer som pågått dagen innan då vänsterradikaler mordhotat Jimmy osv, att det var det prästen predikade om. Alltså det kan sägas mycket om SD men trots allt så är de ju FOLKVALDA och bör inte mordhotas med mera för att de tagit sina platser i riksdagen. Det man bör jobba med är de frågor som fått folket (6%) att rösta på detta parti.

    SvaraRadera