söndag 31 oktober 2010

Jag vet inte vad jag ska hitta på för fyndig rubrik

Idag är jag väldigt glad över att jag sover väldigt länge.. Jag hann få ett sms från mannen innan jag läst eller hört någonting om självmordsbombaren i Istanbul. Jag vill inte ens tänka på hur det hade varit om jag hade upptäckt det innan sms:et kom. Nu känns det ju såklart bättre, men, ingen vet ju om det kommer fler attacker eller om det bara var den här. Ni förstår kanske själva, jag kommer bli galen innan jag vet om han kommer hem säkert. Det är allt bra tur att jag ska iväg några dagar, så jag åtminstone ser och gör någonting annat än att bara sitta hemma och fundera.

Jag har faktiskt sysselsatt mig ganska bra, tycker jag, de senaste dagarna. Jag har diskat bort en stor del av diskberget, jag har tvättat och idag har jag varit ute i trädgården och krattat löv. Vår kompost är nu snarast att beskriva som lövhög. Trots att jag krattat upp väldigt många löv är det fortfarande ungefär lika mycket kvar, om jag får gissa. När komposten alltså var full sågade jag till fyra ben och en hals av armeringsjärn som jag ska använda till min julren samt skruvade isär utemöblerna. Inte illa alls, för att vara jag. Nu har jag dessutom en tvätt till att hänga upp på tork (man vill ju ha det bästa med sig när man ska åka bort såklart). Det är konstigt att det kan variera så extremt mycket från en dag till en annan, förra veckan var ju väldigt tung och svart och ja, riktigt dålig och nu har jag fått några fina och bra dagar. Tur i och för sig att det kommer bra dagar när jag är ensam, annars hade jag ju bara legat i en grå klump och bäddats in i allt damm som skulle blivit (eller, tja, blir fortfarande fast nu åker det ju runt lite mer eftersom jag rör mig). 

Nu är min plan att fixa lite kvällsmat innan jag bänkar mig framför tv:n och tittar på "Ensam mamma söker".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar