söndag 24 oktober 2010

Två månader till julaftonen

Tro det eller ej. TVÅ månader.

Igår hade jag en väldigt bra dag - jag slipade min (vår) kökssoffa så nu är det bara att måla den också. Eftersom den står i vårt bibliotek så behöver jag nog nästan göra det typ, snart, t.ex. i morgon eftersom vår hyresvärd kommer och ska börja tapetsera sen. Lagom roligt om det blir svarta stänkfläckar på det helvita tapeterna.. Man hade ju förstås kunnat tänka att jag skulle göra det idag, men, såklart var dagen en mycket sämre dag. Det stora problemet är nu att jag sover så vansinnigt illa. Drömmer och drömmer och har panik i drömmen, hyperventilerar (nu vet jag ju inte om jag verkligen gör det eller om det bara känns så) och vaknar, och somnar, och vaknar osv. Insomningen är inte något problem, det brukar gå bra, men sen. Det är nästan så att jag vill låta bli att sova, för att slippa den här oron. Samtidigt gör den ju att jag blir så trött att jag inte orkar. Jag skulle kunna sova dygnet runt tror jag, för jag är aldrig utvilad..

Veckan som kommer så har jag i alla fall en sak att se fram emot, nämligen att jag ska träffa min bästaste Kia. Hon är hemma från storstaden för att hämta sina vinterkläder och då ska vi ta en tur i Jönköping. Göra stan osäker så att säga. Vi ska shoppa. Framförallt ska vi väl förstås umgås, skämta interna skämt och ja, ni vet, bete sig som man bör när man träffar en nära vän. En gång höll vi på att skrämma livet ur en liten tant på Indiska när vi gick och pratade om hur lite pengar vi hade (studenter), hur bra det skulle vara om man rånade en bank och huruvida vi skulle gå dit när det var öppet eller när de stängt. Högt och ljudligt pratade vi såklart - när den lilla tanten kikade fram bakom en klänning kände jag att jag var tvungen att le för att hon skulle förstå att vi var snälla människor.. Hon log lite osäkert tillbaka, så hon var väl inte helt övertygad, men, hon märkte väl i alla fall att det inte stod något om bankrån i tidningarna på ett tag därefter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar