torsdag 14 oktober 2010

Nu mina vänner

..visar det sig att det inte alls är här det händer. Åtminstone inte det som har med julen att göra. Nu har jag nämligen skaffat mig en alldeles egen julblogg!

Givetvis innebär inte det att jag inte kommer att skriva här, det är ju självklart, dock inte lika mycket om just jul och julpyssel (fast, handen på hjärtat, det lär knappast vara så att det inte kommer att slinka in ett och annat ord om julen i alla fall).

Idag har boendestödet varit här, hon hade med ett boendestöd till, som ska vara här nästa vecka då mitt ordinarie är på semester (varför åker alla på semester hela tiden? - varmt och skönt också - själv får man sitta här i kylan och glo. Tur att jag gillar hösten). Kommunen jag bor i är ganska (väldigt) liten, och jag har jobbat på äldreboendet en gång i tiden. Alla som bor i en mindre kommun vet att det i princip betyder att man är en offentlig person som alla vet det mesta om. Nu var ju detta ett tag sen, och vi har flyttat lite hit och dit sen dess, men, såklart var detta boendestöd en kvinna som jag tidigare jobbat ihop med. Det känns på ett sätt bra, för då vet jag ju vem det är osv. samtidigt så känns det ju inte alls roligt, just för att vi har jobbat ihop och "vadskahontänkaochtroommigegentligenochvarförmåstejaghastöd" osv. Tur att det bara är två dagar och tur att det inte är den tant jag tänkte att det skulle kunna ha varit som jag inte kom överens med och som trodde att jag inte hade en aning om vad arbetet innebar för att jag var vikarie. Well. Det ska nog gå bra, tror jag. Nemas Problemas.

Nu tror jag att jag ska satsa på att göra något litet julpyssel faktiskt, jag har ju suttit här och grejat hela dagen nästan, så det vore ju kanske bra att göra nåt annat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar