fredag 15 oktober 2010

...243...

Det var ett tag sen jag kollade nedräkningen faktiskt. Nu känns det bättre - när jag vet. Alla i min omgivning (eller ja, Peter och Peters föräldrar) ska eller är iväg på solreseäventyr. Det kan vara bra att ha i minnet att jag faktiskt ska få resa iväg i sinom tid jag också. Speciellt bra är det sådana här dagar, när livet känns ganska hopplöst. Jag har till och med börjat fantisera om att få åka en semestersväng till Thailand året/en efter NY-resan. Främmande för mig, eftersom jag känt mig ganska avig mot ett sådant tilltag efter att ha sett filmen "Mammut" av Lukas Moodyson, men det är kanske just det som gör't. Roligt att se något annat än stadsmiljö, även om jag verkligen älskar stadsmiljöer just. Well,well - jag tror vi märker hur det blir i framtiden. Kanske Sri Lanka vore ett alternativ?

Imorgon ska vi i alla fall få göra en liten resa, närmare bestämt till Falköping. Det är ju ganska spännande och en helt annan kultur än den här. De pratar ett nästan främmande språk åtminstone. En av anledningarna är att värdinnan ordnar ljusparty, men den främsta anledningen är att värdinnan firat sin 31:a födelsedag ganska nyligen. Jag är tämligen säker på att hon inte läser den här bloggen och därför kan jag skriva att jag håller på att pyssla i hop en del av presenten med decoupageteknik. Jag tycker det är bra att påminnas om hur enkelt man kan göra något ganska tråkigt ganska snyggt med små medel. Detta pysslande har också inspirerat mig till att vilja pyssla lite mer, så jag tror att jag ska runda av här och ta mig upp till pysselrummet för att fortsätta med det istället. Man måste fånga tillfället i flykten eller hur det nu är man säger. (Om man inte säger såhär, så är det ett nytt talesätt nu).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar