söndag 10 oktober 2010

Lite tankar en söndag i väntan på julen

Jag har blivit förkyld. Sådär kul faktiskt. Till skillnad från annars så har jag ju åtminstone möjlighet att ligga som en död sill där jag tycker det passar och det kan ju i och för sig kännas skönt, men det är lite tråkigt tycker jag..

Igår provade jag och mannen Pepparkakskladdkakan. Den var rätt god, tycker jag, lite mer smaker än en vanlig kladdkaka. Jag undrar om det verkligen måste, MÅSTE vara kakao i för det kan bli lite mäktigt tycker jag. Bakad som en vanlig mjuk pepparkaka fast med kladd då (kanske lite lingon) så tror jag den skulle bli ännu bättre. Eventuellt kan ju det förstås vara en tanke till julaftonen och juldagen.

Inspirerad som jag nu blivit av en väns julpysselbilder på ansiktsboken, så tror jag att jag snart ska bege mig upp till det stökiga rummet och skapa lite - det är perfekt sysselsättning när man är sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar