fredag 25 februari 2011

Dagens bild nr 12

En bild på min vardag. Hm.

In the middle of nowhere...

********
Det är plusgrader idag! Hör och häpna! Det måste varit min fröplantering igår som gjorde grejen!! Visserligen så blåser det kallt, men det tycker jag är en bisak, det viktiga är att vi befinner oss på rätt sida nollan. 

Dagen idag har börjat sådär lagom bra - dvs. med ångest. Skönt. Ett tag trodde jag den hade flytt men nu är allt normalt igen. (Jag hoppas ni förstår ironin). Igår var jag hos min prattant och vi pratade (tro det om ni vill) om någon eventuell form av sysselsättning i form av en kurs i självutveckling eller något. Jag hittade en som jag tyckte verkade bra, men den var placerad på en folkhögskola som jag tror låg i Värmland eller något och jag vet inte heller om jag skulle få gå den - regler kring sjukersättningen ni vet. Det kan dock finnas på närmare håll, vi har ju exempelvis Sommens folkhögskola här i stan, någon i Nässjö-trakten eller, också, i Jönköping. Det kunde ju vara en grej att testa för att se om det alls skulle fungera. Bäst vore kanske om jag kunde få till det så att det passar med mina boendestöds-tider så att jag kunde få lite stöttning i att bara komma dit vilket kan vara ett problem för mig annars. Vi får se. Hon skulle kolla runt lite (prattanten alltså) för att se vad som är möjligt och så vidare. 

En bra sak med dagen: Jag har fått en check på 214 kronor för en räkning jag tydligen inte skulle betalat som jag kan hämta ut, det är ju lite roligt, sådant händer ju inte precis varje dag. Rätt ner i NY-sparbössan åker de när vi kommer hem (måste jag betala för att få ut dem? Det händer ju ibland).

Så slutligen - min tävling!! Hallå!?!? Är det verkligen inte en själ där ute som vill vara med? (Veronica t.ex. jag har för mig att du missade en annan jag hade). Det är ju skittråkigt att fixa en frihetsgudinna om ingen vill ha den - ni kanske inte samlar på sådana, men ändå, come on, tävlingar är ju alltid roligt ;-)



Den 7 mars klockan 23.59 är sista dag/timme/minut att anmäla sig till den tävling som uppmärksammar att vi går ner på tvåsiffrigt inför resan till New York.
En avbild av ovanstående dam blir priset för den som vinner och jag hoppas ni vill delta - och tipsa andra om att delta!

För att ha en chans vill jag att ni kommenterar det här inlägget och skriver er mailadress. Ni behöver inte ha en blogg själva, ni som har blogg får jättegärna tipsa om denna tävling även om jag den här gången inte kommer att ge en extra lott för besväret - ni gör som ni vill, jag är tacksam för deltagandet oavsett!!



2 kommentarer:

  1. Haha, deltar gärna Åsa, men jag har inte fattat vad man tävlar om!? OK nått med frihetsgudinnan, så långt är jag med. Men vad menas med en avbild? Betyder det ett foto, en digital bild? eller en sån där turist souvenir? I dont get it! :)

    PS angående att bo mitt i ingenstans - bli inte förvånad om du i framtiden får mig till granne. Jag vill ju flytta söderut - hyfsat nära Jönköping...men ändå norr om så Johan har relativt nära till sina också ;) DS

    SvaraRadera
  2. Jag kan också vara med & tävla även om jag inte heller fattar vad man tävlar om..:-D

    SvaraRadera