tisdag 1 februari 2011

Änteligen är det februari!

På något vis känns det bra att januari är slut - en så trög månad. En del skulle kanske säga att den framförallt är trög för att det blir ett långt glapp mellan lönen den 23:e december och den 25-27:e januari när man i allmänhet får lön, så icke paret Nyberg! Vi tycker att den tiden gått ganska bra, däremot är ju nu februari riktigt knivig rent ekonomiskt, men, så är det bara 134 dagar kvar tills vi lyfter från Arlanda! Om 134 dagar sitter vi just nu (förhoppningsvis) i ett flygplan på väg upp mot Grönland (det känns liksom som den första milstolpen på vägen). Vi och våra två dollar. 1 3 4 dagar. Det känns så lite, samtidigt som det känns väldigt mycket - 4 månader däremot (eller ja, fyra och en halv) känns som ingenting. Av det lär vi oss att allt beror på hur man ser på saker och ting. 

Jag har just avslutat boken Niceville som jag väl nämnt tidigare, ni kan läsa om den i bokbloggen så småningom men jag vill bara flagga extremt mycket för den redan nu!! Läs! Och låna den gärna på vanligt lånevis, alltså inte kortlån på en vecka som jag gjort, det innebar att jag fick läsa som attan i natt och därför har jag sovit mycket mindre än vad jag tänkte. Som tur är, är det Peters TV-kväll ikväll (House - jag har inte fastnat för den serien) och jag kan krypa till kojs redan vid 21 om jag vill det. Skönt. Dessutom ingen tid att passa på förmiddagen, så jag kan sova ett bra tag om jag känner att det vore roligt (roligt och roligt, det beror ju helt på vad man drömmer, igår natt t.ex. gav jag Peter en snyting, kanske inte så roligt för honom som för mig). (Alltså, jag gav honom en snyting på riktigt).

Nu har jag planerat att ta mig an ett verk av en historierevisionist. Ska bli mycket intressant, jag gissar - kanske en aning fördomsfullt - att det kanske kan få även (vissa) Sverigedemokrater att verka lite smarta rent av...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du har vunnit ett kit med miniprodukter från Cliniderm.
    Mejla mig (eller facebooka) din adress, jag har adressboken nerpackad någonstans =)

    Jag hade vårkänslor idag, så härligt att det blir ljusare ute =)

    SvaraRadera