fredag 4 februari 2011

Teknikens minsta under..

..bör vara jag. Herremingud säger jag! HUR kunde jag tro att en iphone skulle vara en enkel match (fast jag tror inte jag trodde det, egentligen)?? Alltså. Jag vet inte. Det känns lite som om det gjorde på mina matte/fysik/kemilektioner i skolan. Jag inser att jag får börja smått och sedan gå vidare - det där med den roliga, härmande katten har jag ingen aning om hur jag ska få från datorn ner i telefonen. Antagligen är det väldigt lätt men det är ju å andra sidan ungefär allt när man kan det. Tur att jag har min andra telefon kvar - i en övergångperiod (från nu till påsk, då ska jag nämligen ge bort telefonen till min bästa Kia som har en mobil från 1800-talet. Nu bor hon i Stockholm och behöver verkligen hotta upp det lite med en färgskärm) måste jag nog ha båda. Jag skämtar inte. Förhoppningsvis har jag lärt mig hur det fungerar fram tills vi åker till NY (vilket jag har lagt in i kalendern i telefonen. Som om jag skulle glömma det.) så jag kan ta sådana där fräsiga bilder och lägga upp på facebook och skriva "en liten midsommarhälsning från Yankee Stadium" och sådär. Mitt första projekt blir att lyckas skicka sms samt lära mig ringa. Jorå. 










Min pappa är typ, gymnasieingenjör. (Vilket betyder att de enda gener jag ärvt från honom är de som bestämmer det yttre och de som gör mig bra på att packa många grejer i ett bagage på en bil).

1 kommentar:

  1. Hahaha - du är för rolig! Grattis till ny mobil dock, det är kul att lära sig en ny telefon och det tar nog inte till påsk! =)

    Min mobil är nog från 1801, den har iaf färgskärm. Jag ärvt den från Johan som ärvde den från syrran osv. Men de gamla mobilerna håller sjukt mycket bättre än nya.
    De nya mobilerna verkar göras för att hålla max ett år vilket är också maxtiden som de flesta har en mobil, sen är den omodern och bör genast uppgraderas för att undvika allmän utskrattning..."åh har du den gamla modellen, hehe"

    SvaraRadera