måndag 28 februari 2011

Well, well, well...

Jag hör på ett radioprogram på sr.se som heter "Alla älskar Stig". En Sverigedemokrat säger att niquab är en extremism och att svenska kvinnor ska ha rätt att klä sig som de vill, med bara armar och ben. Varför, undrar jag, har inte invandrarkvinnor rätt att inte klä sig i niquab eller vad de nu föredrar? (Vad jag förstår är det väl heller inte så att de klär sig i niquab alltid heller utan hemma hos den egna familjen klär de sig som de flesta andra). Jag säger inte att det inte finns förtryck av kvinnor för det finns det, men det är inte bara invandrade som förtrycker sina kvinnor och jag tycker absolut det är fel att hävda att alla invandrare misshandlar och förtrycker sina kvinnor när det, självklart, inte är så. Man borde väl i princip slänga ut även de svenska män som misshandlar sina kvinnor också - de kan ju handla om misshandel av kvinnor som klär sig "som en hora" med kort kjol och linne med bar mage exempelvis, de har ju rätt till det också. Faktiskt. Personligen är jag inte helt glad i att gå omkring i bara ben och armar året runt. När det är såhär kalla vintrar som den här så tror jag banne mig att en niquab hade varit att föredra faktiskt!!

Nu ska jag lyssna vidare..

Man löser heller inte saker med mer resurser - det viktiga är att man motverkar mångkulturen. Intressant teori, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar