tisdag 12 juni 2012

En rolighet

Jag har de senaste dagarna suttit och klurat lite för att hotta upp vårt sånghäfte inför midsommar - det var så roligt!! Det var länge sen jag satt och fixade och trixade med sådant så jag hade glömt bort det helt. Nu tycker jag att det vore bra om någon av er därute behöver ett sånghäfte för då kan jag göra ett åt er!! Eller om ni kanske ska gifta er, då kan jag kanske också göra en insats, allt behöver inte handla om snapsvisor ;-) En roliga sak som jag har kvar nu är att fixa framsidorna, eller själva, ja, ni vet - omslaget. (Och såklart - kopiera innehållet i x antal kopior). So far är det blågula band som jag har tänkt ut, kanske ska det innehålla en ballong för att ballonger är roligt och sen är det stopp, men, jag ska nog lyckas få ut någonting bra av det hela i alla fall. Hoppas jag.

För övrigt (kanske inte precis någonting att räkna som roligt, men ändå) min prattant att jag är en blandning av Borderline och Bipolär.  När man läser om det så låter det extremt obehagligt och läskigt, det tycker åtminstone jag, men det är också så att jag känner igen mycket av det som beskrivs även om jag - och det är viktigt att understryka - inte alls lider av samtliga av de symptom som man läser om. Därav en blandning, därav ingen konkret diagnos. Jag tycker själv inte att det är särskilt viktigt att få en diagnos men det är bra mycket lättare i kontakt med andra människor att kunna säga det eller det beror det på, det eller det är mitt problem och därför kan jag reagera på det här sättet. Det som är, det är, oavsett vad en läkarbok säger och det som är problematiskt kan man alltid jobba med. Igår t.ex. var jag nere - upp - nere, på en dag, jag lyckades dessutom själv tänka att jag skulle vara nöjd med den promenad jag tagit. (Sen ignorerade jag ju det i och för sig och jag fixade och donade när jag kom hem, men det är de små stegen som räknas).

NU ska jag designa i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar