fredag 15 juni 2012

Kärlek

Kärlek nummer ett: Min man såklart. Han är den bästa! Igår fyllde han år och det var så roligt att fira honom, jag hade pyntat hela nedervåningen med serpentiner och ballonger och köpt presenter som blev väl emottagna (tre Seinfeld-dvd och två böcker av Knausgård). Maten var god och jag lyckades få till en väldigt bra äppelpaj om jag får säga det själv, tyvärr lyckades jag inte riktigt tajma tomteblossen jag hade satt i så det blev en racerversion av Ja, må du leva. Mysigt var det! Och Grattis igen till min bästa Peter!

Kärlek nummer två: Böcker. I synnerhet Freedom, som jag skrivit om tidigare och nu det senaste tillskottet på min favorithimmel: Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Jag tyckte att Freedom var fantastisk (den är det fortfarande såklart) men jag tror banne mig att den här boken är ännu ett snäpp bättre vilket jag knappt trodde var möjligt. Jag är så ledsen att den är slut, den var så underbar och fantastisk och ännu mer underbar. Läsglädje på hög nivå. Kärlek nummer ett, dvs. Peter, berättade att boken blivit film och att Max von Sydow spelar farfadern - det klickade direkt i min hjärna och Max von Sydow är precis den farfar man föreställer sig när man läser boken. Jag är dock tveksam till att man i en filmversion får med alla de dimensioner som finns i boken även om det säkert kan bli en helt okej film. Men. Vad ni gör, läs boken först - gärna nu på en gång! Och har ni redan läst den, så läs den en gång till. Minst.



...och ikväll håller vi tummarna, det är vinna eller försvinna mot England. Go Sverige!

1 kommentar:

  1. Hipp hipp huraa i efterskott till din P! Å så skoj att du hittat ditt pass :-D Jag har hittat en hel del saker som jag tokletat tidigare då jag rensar, så här fortsätter rensandet.... ;-P KRAAAM

    SvaraRadera