söndag 17 juni 2012

Pheewww!

Vi har städat huset idag. Inte så värst noggrant men i alla fall, en vända med dammsugaren och lite upplock, räcker bra för ett tag. Jag ska ju ha besök i veckan som kommer - mina stickkompisar! De ska bjudas på ett litet minikalas dan före dan och det blir nog trevligt, det brukar vi ha. Det är verkligen roligt att jag kan bjuda hem lite människor från den här staden (visserligen är vi alla inflyttade, men ändå) tycker jag och i veckan som gick stannade jag till och med och pratade med en tjej från stickcafét utanför Coop - haja det - det har nästan inte hänt alls sedan vi flyttade hit igen från Jönköping. Me like. Bara att heja på någon tycker jag känns festligt när jag tänker på det.

Jag har också tagit en vända i trädgården, lagt ut mina cementstjärnor och -blommor, det behövs ganska många till sådana kan jag säga, kanske får jag använda lite snygga, vanliga stenar i någon slags kombination, åtminstone tills dess att jag har gjutit tillräckligt många cementklumpar.. Jag klippte äntligen ner alla mini-syrénkvistar som dyker upp under själva den stora syrénen, det gör ju att de blommor som finns där kan få lite mer näring, det är två solrosor (tror jag, åtminstone en) som växer på rätt bra. På motsatta sidan är det två solrosor till, jag hoppas de ska bli stora och fina - kanske ett rekord, det vore roligt :-) Ett tips för er som vill ha är att förgro solrosorna inomhus och plantera ut sådär fram i maj någon gång (man kan säkert göra det tidigare också, men jag antar att det är bra om det är frostfritt), jag fick det tipset förra året då jag planterade dem direkt ute - vilket man kan göra om man vill - men fick noll resultat. Nu verkar det ju ta sig mycket bättre så jag tror att det är bra att göra så, åtminstone om man inte har så gröna fingrar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar