måndag 18 juni 2012

Så vart det måndag ännu en gång...

Och den här måndagen så är jag helt utmattad - väldigt tråkigt känns det. Verkligen. Men eftersom det är så, så har jag beslutat mig för att ta det helt lugnt. Jorå. På helt egen hand har jag tänkt ut det och jag handlar dessutom därefter och det är inte illa ska jag säga. Eventuellt - när jag har pratat med dem - ska jag ner en vända till distriktssköterskan och lägga om mitt sår på benet, och om jag gör det kan det hända att jag svänger förbi Fyndlagret (typ Dollarstore) och svingar hem en liten trädgårdsmöbel till vår baksida. Inte för att vi inte har en, snarare för att vi har en som snart förflyttar sig till trädgårdsmöbelhimlen och eftersom mina stickkompisar kommer på onsdag (som jag ju skrivit tidigare) så kan det ju vara trevligt för dem att sitta bekvämt utan att vara oroliga för att allt ska braka samman - och nu förutsätter jag att det blir fint väder, för det är det bästa sättet att sitta om man inte vill sjunka ner i soffan och fastna där. Men vi får se..

Helt apropå - jag har hört att det ska finnas en alkoholfri snaps, är det något jag drömt eller är det på riktigt? Jag har väldigt svårt för just den där smaken av starksprit så jag tyckte det kunde vara ett roligt alternativ. Det funkar ju lika bra med en klunk öl såklart, men ändå, det kan vara en rolig grej. Jag skulle ju också kunna kolla på systembolagets hemsida, men det är inte lika roligt som att efterlysa såhär :-)

3 kommentarer:

  1. Hej
    Hörde på radions "Meny" (tror jag att det var) om alkoholfri snaps som var helt OK. Undrans om det inte fanns flera smaker. Åt dill-hållet och anis eller nåt. Men som med det mesta så gillades det inte av alla. Nu blev jag sugen på att testa själv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du tar det lungt! Å en ny möbel måste inhandlas också här... Ang snapsen kan jag bara instämma, gilalr inte den alkoholstarka, så hoppas det finns ett gott alkfritt alternativ! Du får recensera å berätta :-D KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du för din kommentar, den värmer!!! Å ja, man ska nog inte kasta sig in i programmet om man inte är motiverad eller vet med sig att inte ha möjlighet att fullfölja, iaf jag blir bara mer besviken då å får en negativ nedåtgående spiral av krav som inte kunnat uppfyllas... KRAM KRA <3

    SvaraRadera