lördag 9 juni 2012

Tomatlördag!

Idag har jag - surprise, surprise - planterat sex tomatplantor. Utomhus. Just nu ser de väldigt ledsna ut tycker jag, hängiga, men jag tror att de tar sig, de brukar ju göra det bara de får lite tid på sig. Vädret har varit sådär att det regnar, sen skiner solen, sen regn, sen sol, sen regn, sen sol och så vidare, men, under tiden jag höll på med planterandet så skötte sig regnet faktiskt i princip exemplariskt, dvs. det höll sig i molnen nästan hela tiden. Nu däremot är det helgrått och det droppar mer eller mindre ungefär hela tiden. Det är mycket sällan sådana saker händer!

I övrigt klurar jag på det här med min midsommarkrans. Jag lutar åt att ändå göra någon slags snitsig blomkonstallation på ett diadem a la Carrie Bradshaw med midsommartouch. Ständigt dessa svåra beslut. Ack, ack, ack.

Förresten?! Har ni sett att SVT äntligen har ryckt upp sig ur träsket och börjat sända MACKEN igen. För en inbiten och infödd västgöte är det naturligtvis helt underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar