måndag 25 juni 2012

Gnäll

Idag är jag lite gnällig. Så går man in på ansiktsboken och där är det såklart ett jävla gnällande över att vädret är så dååååååligt. Och nej, det är kanske inte så himla roligt att det bara vräker ner hela tiden men vad fan, det är bara regn! Klä på sig regnkläder, ta ett paraply eller vad som helst, åk bil, inte vet jag. Det är ju inte som att vi blir helt inlåsta bara för att det regnar - det finns massor av saker man kan göra ute även om det regnar - här har vi bara ett exempel! Det är ju faktiskt inte kallt och man kan, som sagt, göra en hel del utan sol: bada, läsa, fika, baka bullar, lyssna på musik, hoppa i vattenpölar (det kan man inte göra när det inte regnar), spela spel, lösa korsord, virka, sticka, göra en tårta, åka på utflykt och så vidare, och så vidare. Man måste liksom inte prompt hänga framför datorn hela dagen och gnälla. Herregud! Det finns så många människor som skulle bli jätteglada om deras största problem var att det regnar ute...

Själv har jag idag, förutom att gnälla över alla som gnäller (jo, jag har lite självinsikt, det har jag), läst ut en bok, jag har legat och snooooozat hela morgonen/förmiddagen, jag har kollat på ett Vänner-avsnitt, betalat räkningar och nu ska jag pyssla med lite åsa-scrapbooking när jag är klar här vid datorn.

...och dessutom, det doftar otroligt gott ute när det regnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar