onsdag 6 juni 2012

Nationaldag!

Jag tänkte att jag skulle hitta en snitsig bild på en svensk flagga, men, jag tyckte inte det fanns så mycket snyggt i den vägen. Kanske kan jag hitta en bra bild när vi (jag och mannen alltså) tar en nationaldagspromenad. Mina bilder kan i alla fall inte bli sämre tänker jag.

Jag är för att man ska fira, på det sätt man själv tycker är bra, jag tror det är svårt att trycka in en parad när det fortfarande är ganska nytt med en helgdag på just nationaldagen. Igår hörde jag på Rix Morgonzoo att Roger skulle fira med lite grillning hos goda vänner - jag insåg att det var just det är väldigt svenskt och således ska även det Nyberska hushållet satsa på lite grillat. Men först, som skrivet, en promenad i solen (pepparpeppartaiträ).

eventuellt slår vi till på en sån här liten läckerbit till efterrätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar