onsdag 13 juni 2012

Ett meddelande:

Till framför allt min syster om hon läser det här (skicka gärna ett sms så jag har ditt nummer) men även till er andra om ni har grunnat väldigt mycket på det - jag tror att jag skrev om det i bloggen i alla fall. *Harkel och trumvirvel*


...

...

...

...

...

...


...

...

...

...

...

...

JAG HAR HITTAT MITT PASS!!!!!! Och vi tyckte ju att vi letade igenom allt överallt i hela huset, lådor i källaren, väskor, garderober och allting. Utom i en väska. Väskan som hängde på hatthyllan (vilket ju borde ha gjort att vi kollade i den, men tydligen inte. I den låg, förutom mitt pass då, två skvallertidningar jag köpte innan vi gick på planet, biobiljetter till Bridesmaids (vilken jag vet att jag sparade bara för att jag tyckte filmen var så bra och för framtida sparande i ett album som jag kanske har gjort om tio år). Lapp från incheckningen och ja, lite smått och gott. Det var ju roligt att hitta det, såklart, och jag blev inte mindre sugen på att åka till New York, men ändå. Lite surt är det. Som tur var så hade jag ändå bara kunnat resa på det till Fuerteventura-resan över nyår för när vi åkte i april så var det mindre än sex månader kvar tills det slutar gälla, så då hade jag ändå fått byta.

Ja. Det var väl det om detta kan man säga. Jag har börjat virka blommor till min tänkta midsommarkrans, jag ska göra ett flaggspel till midsommar har jag tänkt ut (idén kom till mig idag) och ja, i morgon ska jag åka till Mårdsmålen med dagverksamheten och äta lunch, jag ska till vårdcentralen och kolla upp min knöl som sitter över knät och som är lite problematisk eftersom det blir fläckar på kläderna, samt, det viktigaste kanske (inte kanske - det ÄR det viktigaste - fira Peters födelsedag! Det ska bli roligt. Hårdstekt kebabkött med bearnaisesås, eller kebabsåsen de har på Coop, gallerpotatis (fryst ni vet) och äppelpaj till efterätt. Ja. Vi kör fortfarande med att den som fyller år får bestämma maten på sin födelsedag - det muntrar upp även en vuxen själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar