torsdag 29 juli 2010

...322...

Vi har idag varit vuxna och varit på banken. Det var roligt (det trodde jag inte att jag skulle skriva, men det var det). Nu har vi ett gemensamt konto, ska betala av lite skulder och lägga pengarna i olika högar för olika saker samt bli lite mer insatta i fondvärlden för att placera lite andra pengahögar i. Utöver detta ska det bli en månadsbudget i familjen Nyberg. Joråsattdeeehhh..

Vi har också varit och spenderat lite pengar. Såklart. Inte det ena utan det andra liksom. Först var vi och köpte (och bytte) däck på bilen - det var inte en sekund för tidigt, snarare tre minuter försent - de var släta på vissa ställen. S L Ä T A!! Vi besökte också verkstadens toalett (inte samtidigt) och det var den absolut värsta upplevelsen i mitt liv. Jag får kväljningar än - mer behövs knappast säga om den saken. Nya däck har vi i alla fall.

Tur nummer två gick till Linköping och Ikea. Vi handlade fyra Stefan och fyra av någonting annat som jag inte minns vad det hette - fyra stolar och stolsdynor. Vi införskaffade fyra stycken på Erikshjälpen när vi flyttade hit. Det var kanske inte ett jättebra köp.. Billigt, ja, stabilt, nej. Nu litar vi på Stefan. Vi köpte också två roliga kuddar som vi ska ha i den nya soffan. Förhoppningsvis kommer katterna att ta varsin och så kan de ligga i mitten av soffan medan jag och Peter sträcker ut oss på varsin divan.

Det sista som hänt var att jag fick en ny sömntablett. Eller, jag tror att jag har haft den förut, men jag är inte säker. I vilket fall så hoppas jag att det ska hjälpa - det vore skönt att bara sova en natt. EN NATT bara. Om man får en sovnatt i veckan, så kan det ju åtminstone inte skada. Det är benzo-medicin, så jag ska ju inte överbruka dem såklart och således tycker jag att en per vecka är rimligt. Ju mer man äter av dem, ju mer behöver man och ju lättare är det att bli beroende av dem. (Det är klart att man inte blir beroende bara av att ha dem, men det är ju ingenting man ska använda permanent). Prattanten ska ringa imorgon, då får vi en liten pratstund, sen får vi se vad som kommer att hända. Det enda jag önskar är att få känna att det är lite trevligt att vakna på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar