lördag 24 juli 2010

Lördagen i Eskilstuna (gnäll för rätt uttal)

Så var det då lördag igen. Tiden går så snabbt, så idag har jag köpt en kalender! Perfekt för då kan jag skriva och räkna ner dagarna tills vi åker till New York (detta var faktiskt det huvudsakliga skälet till inköpet)! Utöver det tänkte jag skriva ner olika happenings á la prattantsbesök, boendestöd, träning hos sjukgymnast samt en positiv sak om mig själv varje dag. (Och så har jag sett till att den har tillräckligt stor plats även för resedagboksinlägg). Besatthetens ansikte lyser igenom.

Vi har gjort följande hittills - ätit glass på "Slagsta glass" som tydligen är väldigt speciell. Jag tycker den inte är något särskilt - det går att få mycket godare mjukglass på andra ställen (exempelvis i Lekeryd), men är man ifrån den här staden så är det alltså världens paradis. Inte konstigt att dialekten befinner sig i gnällbältet om ni frågar mig.. Dessutom var vi på Myrorna och fyndade en kasse med böcker för 120 (aka 240) kronor. Fantastiskt! Jag glömmer ofta bort hur billigt man faktiskt KAN få tag på böcker - när jag nu är i min engelskspråkiga läsperiod är det ju toppen att få tre pocketböcker för 15 spänn! Utöver de böckerna hittade jag också en om makramé, en om virkning och en stor, härlig, ypperlig bok om arkeologi av arkeologernas arkeolog - Göran Burenhult.

De senaste dagarna har varit riktigt pissiga faktiskt - jag har knaprat ångestdämpande och kämpat med att hålla mig vid ytan. På tisdag ska jag till prattanten för att se vad som ska hända härnäst - den här nedgången som nu varat ganska länge är ju inte särskilt bra för någon, och det tar väldigt, väldigt mycket energi faktiskt. Idag är det dock lite bättre och det är skönt. Resterande timmar av idag ska vi nog inte göra någonting speciellt mer än att bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar