fredag 2 juli 2010

Nananinaninananananananinaaa..

Boktipset:

Igår avslutade jag en bok. Den var så underbar! Författare är Sophie Kinsella som också har skrivit bland annat "Shopoholic"-böckerna. Personligen tycker jag definitivt att hon är snäppet vassare än Marian Keyes som ju skriver böcker i ungefär samma stil (vars bok "the brightest star in the sky" jag nu ska ta mig an).

Twenties girl handlar om Lara Lington som under begravningen av sin 105-åriga gammelmoster Sadie får kontakt med Sadies 20-någonting-åriga ande. Sadie vill ha tag på ett speciellt halsband som betyder mycket för henne. Boken exploderar sen i Sadies och Laras relation som hela tiden utvecklas genom det som händer i deras väg: män, kläder, dans, relationer, umgänge, jobb - allt.
Liksom alla sådana här chick-lit-feel-good-böcker så kan man ju räkna ut ungefär hur allting kommer att sluta, men det gör verkligen ingenting, man njuter hela tiden! (Eller åtminstone gjorde jag det - det beror ju naturligtvis på vad man gillar för böcker). När den tog slut satt jag med tårarna i ögonvrån, inte bara för att slutet var väldigt vackert utan också för att boken var slut. Jag skulle gärna läsa om den igen ungefär nu direkt, men, jag sparar det nog ett år eller så (då ska jag nämligen införskaffa mig en egen bok från någon av bokaffärerna i New York). Betyg? UNDERBAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar