söndag 11 juli 2010

Lite motvikt

...till gårdagens inlägg. Och nu Kattis, har jag någonting att fokusera tankarna på när "de mörka" kommer travandes (för övrigt är du så himla gullig att jag nästan börjar grina).

De som läst bloggen någon gång och som återkommer någon gång ibland kan ju nästan lista ut vad det är (för att inte tala om de som läser min facebook-status).

...



...



...


...

VI HAR BESTÄLLT VÅR RESA TILL NEW YORK!

Detta betyder, go' vänner att idag om ett år har vi redan kommit hem igen! Vi kommer fira både min födelsedag och midsommarafton på andra sidan Atlanten. En gissning är också att vi därmed har tjänat en hel del kronor på att åka innan turistsäsongen sätter igång på riktigt (hej då alla kilometerlånga köer) och förhoppningsvis lite innan den rekordvarma värmen kommer (fast det känns ju inte så sannolikt med tanke på att man läste om rekordvärme i våras, med bilder på lättklädda människor i Central Park, på både löpsedlar och i tidningarna). Det blir tre veckor med varierande resmål som vi tänker planera lite allteftersom. Boendet är väl prio 1 kan man säga. Sen är det väl bara att fylla dagarna med det vi vill se, på de platser där vi bokat boende. Den lösa skissen ser dock ut som följer:

New York - ca. 5-6 dagar
Washington - ca. 7-8 dagar
Philadelphia alternativt Niagarafallen (troligast, fast det beror lite på kostnaden) - ca. 2-3 dagar
New York - tills vi åker hem igen, vilket betyder att det blir 4:e juli-firande på Manhattan!!

Ja. Det var det. Nu ska jag försöka pilla ihop bebisfilten till lilla Lea.

1 kommentar:

  1. Härligt att ni kommer iväg:-D
    Jadu nu får vi då se vad som händer för någonting med af.
    Ja jag borde sätta mig i första rummet, men gör ju fasen inte det. Men men det blir nog bra...

    SvaraRadera