söndag 4 juli 2010

Märkligheter

Det är fascinerande hur man (läs: jag) fungerar. När jag är förkyld och febrig och hostar så att jag tror att lungorna ska hoppa ut framför mig så kan jag lätt koppla bort och bara ligga där jag ligger eller ja, motsvarade. Jag känner inte att jag BÖR göra femtioelva saker liksom. Men annars, när jag mår som sämst psykiskt, då kan jag inte applicera någonting av det här på mig själv, även om det teoretiskt är samma sak. Detta är någonting som jag möts av varje gång jag är sjuk. Varför kan jag inte acceptera att jag, vissa dagar, inte kan göra mer än vad jag kan t.ex. idag?

Annars är jag ju då piggare idag. Det är väldigt skönt. Jag är varm som en bastu, men ändå, jag orkar titta.. 8-) Mina funderingar och planeringar för nästa års semester till NY är igång. Vi funderar fortfarande på om vi ska ta en resa med den gröna sköldpaddan men jag vet verkligen inte. Det kräver ju en del också, speciellt socialt. Det är egentligen inte några problem om jag bara mår bra, då är det bara roligt att umgås och träffa nya människor. När jag däremot mår sämre så är det allt annat än min grej och jag blir grinig och irriterad och har ingen lust med någonting. Vi får ju naturligtvis hoppas att förutsättningarna har ändrats till om ett år, men det är ju ingenting man vet nu eller kan ta för givet, så därför känns det lite riskabelt. Å andra sidan kanske vi kan boka flygresan ändå, och om vi känner för det senare avboka och byta flyg så att det passar. Eftersom vi är ute efter de billigaste biljetterna så tänker vi dock satsa på att köpa dem så snart det går - sen får vi väl helt enkelt se hur det blir. Det går ju alltid att ta en Greyhound-tur t.ex. Då är man åtminstone inte beroende av humöret.

Well. Nu ska jag dricka vatten.


Toodelooo!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du börjar krya på dig nu, reseplanering är aldrig fel ;-) Nästan som medicin.... Kram!

    SvaraRadera
  2. Är precis likadan! Värdelöst..

    SvaraRadera