tisdag 24 augusti 2010

...296...

Hösten verkar, om inte redan vara här, stå och vänta bakom skogen. Just nu ÖSER det verkligen ner samtidigt som det blåser. Låt mig också berätta att vindarna inte precis var sådär härligt ljumna som de kan vara i augusti. Det känns som om det skulle passa med en soppafton med tända ljus och kanske nybakat bröd (någon måste ju förstås baka brödet först och det kan vara just där det hänger sig). Bra TV-program också kanske? Jag tycker det är ganska klent just nu, det är väl fortfarande någon slags sommarkoma på tv-kanalerna så de där serierna som man följer har inte kommit igång ännu. (Ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att jag inte har någon serie jag följer slaviskt.. Jag kanske måste skaffa mig en. Jag började se "Starter Wife" förförra veckan, på någon kanal, och det var ju en rätt schysst - dvs. en där man inte behöver engagera sig utan fattar ändå - serie). Men just det. Parenthood kollar jag ju faktiskt på.

Idag har jag och stödet varit och tränat, jag har också fått träffa den nya sjukgymnasten som kan ha hetat Patrik. Nu sitter jag uppenbarligen här och skriver och klockan 15.15 väntar dejt med prattanten. Jag kan inte nog uttrycka hur mycket jag hoppas på att vi ska komma fram till någonting bra. Någonting som funkar.

Och så är det exakt fyra månader kvar till julafton. Jag funderar på hur det vore att fira jul ensamma jag och Peter, bara vi två. Just nu känns det som om det vore ett bra och lugnt alternativ. Dessutom får man mer knäck då...

1 kommentar:

  1. Heello! ;)

    SVAR: haha, jaa jag är nog känd som jobbiga tjejen här på avd. dels för att jag är äckligt glad hela tiden och för att jag tjatar som tusan om den där jäkla remissen. haha! hoppas du mår bra, kramar!

    SvaraRadera