måndag 23 augusti 2010

God Jul - dag 297

I vår kompost firas det, som jag berättat vid ett tidigare tillfälle (tror jag åtminstone) jul. En fin Amaryllis med tre klockor - varav en utslagen - vuxit sig stark! För att fira detta så har jag tänkt påbörja pysslet med julkorten (vilket jag väl också skrivit förut), jag har köpt lite papper, har miljoner jul-stämplar och känner mig inspirerad. Egentligen skulle man ju vilja ha julmusiken på i bakgrunden och gärna lite pepparkakor, lussekatter och glögg, men, även för mig finns det faktiskt gränser.


Faktum är att jag också kände i morse när jag skulle skjutsa Peter till jobbet, att det var kylig höstluft som svepte över mig och inte en lätt sommarbris. Kanske det är därför det tar lite tid för mina tomater att bli röda? Jag tror att jag kanske ska ta in dem snart, så de får stå i värmen. De allra största plantorna får dock stanna ute, men själva tomaterna kan man ju lägga i fönstret också, så mognar de ganska snabbt.

Kanske är det också denna höstvind som gör att det är obra just nu. Det har i och för sig varit dåligt länge, men det kanske har varit höst på gång länge också - det är faktiskt länge sen det var sådär jättevarmt (vilket jag verkar vara typ den enda som tycker, när jag pratar med andra människor). Jag hoppas att morgondagen kommer att ge lite klarhet i vad vi ska göra, det vore bäst om någon annan bara bestämde och beslutade så att man fick någon form av behandling. Vad som. Bara det blir bra. Just nu är jag bara till besvär för min omgivning eftersom jag blir irriterad för minsta lilla och bara stör mig på allt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar