torsdag 12 augusti 2010

En insikt - fortfarande dag 308

Idag insåg jag att det är fullt möjligt att ettannatnewyork's tips kommer att bli utgivna i bokform. De har ju uppmärksammats på radio och det verkar verkligen inte orimligt att det blir en liten guidebok av det.. Ni förstår ju vad det betyder - allt arbete med att gå igenom 200 tips KAN vara helt i onödan. Toppen! Oavsett vilket, så kommer vi åka till New York och om det betyder att det blir lite mer köer (av svenskar) på vissa ställen så är det ju okej, det är inte som om vi svenskar överbefolkar världen direkt.. En rolig sak som vi ska göra, som känns väldigt amerikansk och som går av stapeln 4:e juli är *trumvirvel* KORVÄTARTÄVLING! Jag tror knappast det kan bli bättre - och vilken upplevelse!

Nu någonting helt annat, jag och boendestödet har varit ute i skogen i dag. Vi försökte hitta lite kantareller men det vart inte särskilt många, men, de få som följde med hem ska få landa i en kikärtsgryta som vi ska äta till middag. Eventuellt kan det bli så att den matsked med nässlor som vi förvällde i våras får landa där också - skogig kikärtsgryta. Jag fick en viltkrydda i födelsedagspresent, det kan hända att även den får hänga på, den är hursomhelst väldigt god.

OBS! OBS! OBS! EJ FÖR ÄCKELMAGADE! OBS! OBS! OBS!

Som alla känner till är jag nu inne i en väldigt tung period. Det varierar lite från dag till dag, som Ior säger "Det går upp för somliga och ner, för somliga. Mest ner". För att jag inte ska glömma bort att jag är en dålig människa, så har jag dessutom fått någon typ av böld/cysta som spruckit vilket innebär väldigt otrevliga saker, t.ex. var. Och blod. Det som är bra är att den har spruckit och på så sätt kan komma att tömma sig på egen hand, annars kan det hända att man måste sätta "drän" och grejer - jo, jag har varit med förr, på gymnasiet, och då fick jag operera bort håligheterna som fanns för att det inte skulle bli så igen. Det funkade i typ femton år (de kunde ju kläckt att det fanns tidsbegränsning). En intressant vetskap i sammanhanget är att den här formen av cystor kallas för "tvillingcysta", inte för att det är två utan för att man vid operationer funnit delar (jag vet inte om det är precis rätt ord) av ett foster. Det vill säga, att man från början var två, men att den ena inte utvecklades utan växte fast på det kvarvarande fostret. Ytterligare en intressant vetskap i det här sammanhanget är att när min mamma var gravid med mig, så trodde de (barnmorskan?) att det var tvillingar. Så. Det är alltså min tvilling som pockar på uppmärksamhet.. Jag kanske skulle döpa den till något? Bettan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar