lördag 28 augusti 2010

Dag 292 - Jag kommer att citera en insändare för att just nu tycker jag att livet är en jävla bajskorv!

Jag läste alltså i gårdagens DN en liten insändare. Eftersom jag verkligen och innerligt ogillar Mona Sahlin har jag nu, såhär i valtider, funderat på vilka människor som egentligen gillar henne och tycker att hon är en riktigt reko brud. Nu har jag fått svaret. Från Hakon i Bromma. (Eventuellt är han ironisk, vilket ju faktiskt kan vara en bra sak i det här fallet).

Ehrmhremhrm..

"Lyssna på Mona

Mona Sahlin har ett lågmält kvinnospråk, ett tilltal som retar gallfeber på machos i alla partier. Lyssna noga på Mona! Så talar framtidens politiker. Lugnt, erfaret, kunnigt, utan arrogans, fritt från kaxigatonfall. Det ger mej hopp om politikens roll, om demokratins framtid."
- DN 27/8 2010

Jag inte låta bli att undra: Finns det två Mona Sahlin?




















...det måste ju vara ironiskt. Det KAN inte vara på riktigt....

För övrigt tycker jag att det är synd att man får med ett helt gäng partier när man röstar på det man valt för egen del. Jag har en tanke om hur jag ska rösta, men, det är absolut inte lika självklart som jag tycker det har varit tidigare... Antagligen för att jag var yngre och inte lika insatt.

Till slut vill jag ha boktips! Det gör inget om boken ligger i den hög av sådär 20 böcker som jag lånat på biblioteket och som ligger bredvid min säng, men, det är absolut inget krav (man kan ju alltid låna fler om man inte redan har boken - oläst - i bokhyllan).

1 kommentar:

  1. Ha ha detta inlägget gillade jag - har nämligen jätte svårt för hennes framtoning... :-P

    Hm boktips... jag läser just nu vivica steens senaste å den är bra, mons kallentofts böcker är också ok. Men mest längtar jag att bläddra i mina julböcker å tidningar *fniss* Kram

    SvaraRadera