torsdag 26 augusti 2010

..294..

Jag och min man har ett problem. Jag hoppas ni kan lösa det (jag och boendestödet försökte komma fram till något, men det gick tyvärr inte, det heller).

Som ni kanske vet har tv4 dammat av "Fångarna på fortet" och det sänds nu på vardagar (jag tycker det var mycket bättre när man var ung(dom), nu känns det så krystat - fast det kan ju hända att det gjorde det då det begav sig också, men då var man inte så livserfaren som man är nu (moahahaha)). Hursomhelst, här kommer problemet:

Var det två lag som tävlade mot varandra eller var det bara ett lag som först jagade nycklar och sedan ledtrådar för att komma in i skattkammaren? (och isåfall - vad var meningen med det egentligen, om man ändå visste att man skulle komma till skattkammaren i slutändan oavsett?).

För övrigt hade vi (jag och boendestödet) en riktig nostalgistund där ett tag:

- Tre Kronor (Taggen var ju bara sååå snygg, Sten var skitläskig, vem var egentligen Klimax pappa (Ulf Brunnberg, men han var väl bara med första säsongen) och var det Christina Schollin som var mamman?)
- En fyra för tre. Göran Gillinger. Jag säger bara det. Göran Gillinger - snyggaste snygga. Han var ju dessutom med i...
- Rederiet - men vad hette han där? Han jobbade i maskin (eller?). Jag såg typ alla säsonger av just Rederiet med undantag för ett år då vi hade handbollsträning på Torsdagar. Antagligen har väl de flesta av Sveriges skådespelare haft en roll där - en ung Mikael Persbrandt t.ex.

Vi var båda helt eniga om att det nuförtiden bara är dåliga såpor på tv. (Kan det vara åldern igen?).

Något helt annat: Jag har inte fått veta någonting egentligen om fortsatt behandling. Min prattant hade inte fått tag på läkaren, så vad gäller medicinering osv. vet vi ingenting. Hon ska dock ringa i morgon igen, de har ett möte på morgonen så kanske, kanske, får man veta något. Kanske. Utöver det ska jag också klippa mig. Joråsåatt...

1 kommentar:

  1. åsa. tillochmed jag (som var sju år yngre under rederiets aktuella period) vet att göran gillinger hette raspen. hästsvans hade han, snygg var han säkert, även om jag var för liten för att uppskatta det och jobbade i restaurangen gjorde han, vitklädd alltid. t-t-t;)

    för övrigt tror jag det gällde så, att man inte tävlade mot ett annat lag i fpf.. det var inte helt självklart att man som lag, som jag minns det, kom in i skattkammaren alls.. tillräckligt m ledtrådar för att faktiskt lista ut kodordet på stenplattorna och ha tillräckligt med tävlande kvar (man kunde väl hamna i finkan?) krävdes minsann.. (? detta kan vara väldigt lågstadieålders-förvrängt..?)

    dock, har jag ej sett det nya och vet inte vilka regler som gäller där..
    jag hoppas vi får klarhet.

    puss älskade

    SvaraRadera