tisdag 10 augusti 2010

...310...

Igår satt jag och gick igenom de första 50 tipsen hos ettannatnewyork - man måste ju vara förberedd nu när man ska göra annat än turista. Tyvärr har det hunnit bli över 200 tips till dags dato och jag har inte ens läst alla inlägg eftersom jag inte hittade bloggen förrän i våras. Betänk också att det kommer att tillkomma kanske 150 inlägg fram tills dess att vi far och ni förstår att man måste ligga i.. (Det kan hända att jag överdriver, att gå igenom 50 tips tog inte så värst lång tid så att komma ikapp lär ju egentligen inte bli något problem). Av dessa 50 tips tror jag att jag fann ungefär 40(+) som verkade spännande. Dumplings, munk(doughnuts) hamburgare, vintagebutiker och vinbarer bland annat. Vår lista kommer således bli ganska lång, men, eftersom det är just "ett annat new york" så tror jag att det kommer att bli riktigt bra!

Idag kommer vår nya soffa! Jag längtar efter att få sträcka ut mig och ha ett rygg- (och nack)stöd. Fattar ni att det förmodligen kommer att göra mina virkprojekt aningen bättre för axlar och nacke?! Jag utlovar före- och efterbilder!

En annan sak som redan hänt idag var att jag såg en liten kattunge springande vid vägkanten när jag var på väg hem från sjukgymnasten. Den hade inget halsband (vad jag kunde se) och såg lite ynklig ut (fast det kan ju alla kattungar göra). Jag hoppas verkligen inte att det är en sommarkatt, men jag ska hålla utkik när jag åker förbi och se om den verkar vara utan hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar