torsdag 6 oktober 2011

BTW

(coolt med förkortningen, eller hur??)

Är det någon som vet (och om du läser det här Henrik, så vet jag att du har förklarat och du är lite av min iphone/teknik-guru, men eftersom jag följt dina riktlinjer och det ändå inte funkar så utnyttjar jag detta forum en sväng också) varför det inte går att mms från min telefon? Det går inte att skicka mms till den heller - och jo - själva funktionen är "ON" så det ska liksom fungera. Jag har stängt av och satt på den ett flertal gånger utan att det blir någon reaktion. Vad är felet? (ja, det är klart jag kan gå till en hemsida och kolla upp problemet, men det är ju lite roligt att veta ens vänners dolda talanger!

Tillägg:

Min telefon skickade just ett mms! Det är ju inte klokt. Jag var ungefär en millimeter ifrån att skriva ett "draåthelvetejävlateliahelvete" (åter, förlåt språket) och just då sa det "wooouuuuhhhp" och mms:et hade gått iväg på riktigt! Utan att det kom upp en liten röd cirkel med ett utropstecken i! Sen kan man väl i och för sig säga att Telia lämnar en hel del övrigt att önska vad gäller mottagning/täckning ändå - det sägs ju ska vara den bästa i landet (eller var det bara i forntiden?) men här, i stan, i Tranås, ganska centralt - definitivt mer centralt än ute i bushen där vi bodde förut, där mottagningen/täckningen var toppen - är den riktigt taskig. Det gäller inte bara 3G utan också själva telefonen. Det går bra mycket bättre att logga in på vårt trådlösa nätverk än att koppla upp telefonen via 3G, det kan jag säga - att prata i telefonen går bara om man råkar ställa sig på rätt plats i rätt tid. (Och vi sa ju då upp vårt fasta abonnemang när vi flyttade eftersom vi tänkte att vi ändå skulle bo i stan och där är det ju bra täckning och "mestpratarvijuimobilennärviringersådetärjubaradyrtattsläparuntpådetefterhängsnafasta-alternativet.












Kanske ska jag skicka ett arg-mail ändå. Ju mer jag tänker på det, desto mer känns det som rätt alternativ, nu förstår jag ju varför det ingår fri surf i abonnemanget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar